2013. szeptember 4., szerda

Az új FACEBOOK nyereményjáték szabályzatról: alkalmazással vagy bejegyzéssel?

Néhány napja a FACEBOOK újabb változtatásokat jelentett be. Most éppen a nyereményjáték szabályozásán lazított, ami röviden azt jelenti, hogy mostmár nem szükséges alkalmazásokat használni egy-egy játék indítására, hanem az eddig is előszeretettel alkalmazott ilyen típusú üzenőfali bejegyzéseket legalizálta. Többek szerint, mert képtelenség volt kiszűrni a rengeteg visszaélést.

Bizonyára mindenki naponta többször is belefutott egy "like-old, oszt meg meg és nyerhetsz posztba", de kevesen tudják, hogy ez eddig tilos volt. Azért most sem jött el a teljesen a Kánaán, mert a szabály ezek után is csak a LIKE-ot engedélyezi, vagyis rajongóinkat kizárólag erre az aktivitásra kérhetjük. Megosztásra és tagelésre nem. Ehhez képest a hír első fele sok adminhoz eljutott, mert tegnap rengeteg szabálytalan posztba futottam bele, nagyobb cégek oldalán is. 
Vajon a FACEBOOK most komolyabban fogja venni az ellenőrzést, mert ha nagy cégek ilyen lazán kezelik, akkor a kisebb cégeknél nincs megállás, hiszen ez ingyenes és azonnali és könnyű, míg egy személyre szabott alkalmazásért fizetni kell, macerásabb és bizony foglalkozni kell vele. Ki kell találni, gondolkodni kell, időt szánni rá, tesztelni, mert az emberek már nem fognak csak úgy ráklikkelni, hogy "X alkalmazás szeretne hozzáférni a következő adataidhoz: nyilvános adatlap, ismerőslista, e-mal cím és jelenlegi város." 
Ehhez két dologra van szükség:
1. Vonzó nyeremény 
2. Egyedi játék, ami felkelti majd leköti a figyelmet.

Mégis melyiket érdemes akkor választani egy adminnak? Bejegyzés vagy alkalmazás?

Egyrészt minden online marketingesnek tisztában kell lennie azzal az alap tézissel, hogy nem szabad egy eszközre támaszkodni, mert bármikor beüthet a krach. Ha ideje 90%-ban a FACEBOOKRA posztol és 10%-ban Twitterezik, akkor pengeélen táncol. Nem sűrűn, de bizony előfordulhat, hogy egy szabálytalan alkalmazás vagy bejegyzés miatt törlik a FACEBOOK oldalát. Szerencsés esetben pár napra, hétre, rosszabb esetben soha nem látja viszont. Ilyenkor kezdődik a káosz, mert a potenciális vásárlók zömével napi szinten ezen a két felületen tartotta a kapcsolatot. Itt az új termék, de nincs kinek reklámozni, hogyan tovább? Azt hiszem ez minden marketinges rémálma.

Nos pontosan emiatt nem lehet egyik megoldás mellett sem letenni a voksunkat!

Alkalmazások kellenek, mert így lehet e-mail adabázis építeni, bár ezen adatbázisok minősége a gyakorlatban néha botrányos. Tisztelet a kivételnek, a legtöbb alkalmazást kínáló cég, finoman szólva is a semmit adja el. Jaj, de sok céggel találkoztam már én, ahol a nagy szabású kampány után kimentek az első hírlevelek, aminek a 70% visszapattant. Hát igen, a fake profilok átka.
Bejegyzések kellenek. Jobban, mint az alkalmazások ez tény, de a legtöbb admin nincs tisztában egy-egy bejegyzés súlyával. Itt az ősz és ilyenkor finoman szólva is elszabadul a pokol. Tegye fel a kezét aki találkozott már az "Itt az ősz, like ha már vártad" típusú bejegyzéssel. Van olyan oldal, ahol ennek van létjogosultsága és simán belefér az oldal profiljába, sőt megkockáztatom, értékes like-okat is hozhat, de az esetek többségében NEM! Nincs erre semmi szükség, mert megúszós, "ma is legyen egy poszt, hogy a főnök lássa dolgozom" feelingje van. Itt jön képbe a kreativitás, és az értékes és releváns tartalom gyártása.

FACEBOOK kell és bizony aki ezzel dolgozik el kell fogadnia, hogy nem a miénk, hanem egy bizonyos Marké, aki akkor változtat rajta, amikor szeretné és mi vagy alkalmazkodunk, vagy háborgunk. Utóbbit nem javaslom, mert nem hatékony. 
A változásban mindig ott van valami jó, valami újdonság és kihívás, amit mi szeretünk, sőt kifejezetten jók vagyunk benne:)

“Aki nem alkalmaz új megoldásokat, új bajokra számíthat, mert az idő a legnagyobb újító.” (Francis Bacon)

Kövess minket a FACEBOOK oldalunkon is! Weboldalunk: OPTIMALNET keresőmarketing és közösségi média ügynökség

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése